Kinderen toch getrakteerd voor Sint Maarten

11 november 2020

[ANNA PAULOWNA/ BREEZAND/ WIERINGERWAARD] Vele festiviteiten gaan niet door. Zo werd onlangs ook het zingend langs de deuren gaan met Sint Maarten sterk afgeraden door de Veiligheidsregio Noord-Holland-Noord. Als kleine troost voor de jeugd heeft de Ondernemersvereniging Anna Paulowna (OVAP) in samenwerking met de supermarkten Deen en Jumbo uit het gelijknamige dorp op 11 november een traktatie uitgedeeld aan de ruim 1300 kinderen van Kappio Kinderopvang en de basisscholen uit Anna Paulowna, Breezand en Wieringerwaard.

Ondernemersvereniging deelt uit voor Sint Maarten

Zo heeft iedere school en kinderopvang er toch zijn eigen draai aan kunnen geven binnen de geldende regels. In Wieringerwaard zongen de klassen van OBS De Tweewegen elkaar om de beurt op het schoolplein toe met hun mooiste Sint Maarten liedje en daarna kregen zij de traktatie mee. Op OBS De Meerpaal en OBS De Sluis waren ‘huisjes’ gemaakt in een gezellig verlichte gymzaal. De kinderen konden hier op een veilige manier met hun lampion langs de ‘deuren’. Bij IKC Spoorbuurt werd er naast het ontvangen van deze traktatie ook gegeven. Hier hebben de leerlingen in de afgelopen week boodschappen van huis meegenomen die op 11 november overhandigd werden aan de voedselbank. De ouderen van het Polderhofje werden door hen ook niet vergeten, voor hen werden lichtjes geknutseld en kleurplaten gekleurd. Bij OBS De Zandhorst lieten de kinderen per klas vol trots hun lampion aan de andere klassen zien in een ronde door de school. Hierbij werd gezongen en daarna werd het kinderhandje ruim gevuld met de gesponsorde traktaties: een mandarijn, een pakje drinken en twee verpakte snoepjes. “Een echte verrassing,” laat Annemarie, leerkracht van OBS De Zandhorst uit Breezand weten. “We zijn er erg blij mee dat dit opgepakt is door deze winkels en de ondernemersvereniging.”