Firma P. Muntjewerf & Co ondernemer van het jaar, Expert wint Publieksprijs

Ondernemersverkiezing OVAP 2019

Het oudste familiebedrijf van de Polder (156 jaar) won de Ondernemersverkiezing. Fa.P.Muntjewerf & Co. ging donderdag 9 januari met de felbegeerde prijs (een prachtige ring) naar huis. ‘Die doe ik om en ik ga er op de frees mee door de polder rijden,’ zij de trotse winnaar Frank Muntjewerf. Winnaar van de publieksprijs werd Expert Breezand na een nek-aan-nek race met bloembinderij Ma-d’r-liefjes. De startersprijs is gewonnen door Uitvaartbegeleiding Brenda Tijmes die zij uitgereikt kreeg door de Rabobank.

De gezellige nieuwjaarsreceptie met Ondernemersverkiezing was voor de tiende keer gehouden, dit keer in De Brug Eten, Drinken en Slapen te Van Ewijcksluis. Op de gezellige avond waren bijna honderd leden en genodigden (waaronder burgemeester Rian van Dam) aanwezig. Zij werden welkom geheten door voorzitter van de OVAP Monique Broers die op een op een zeer geslaagd verenigingsjaar terugblikte. Hierna was het spannende moment van de verkiezing. In een mooie film van Seavieuw videoproducties konden de drie genomineerden bedrijven zich nog één keer voorstellen.

Jurylid Arnold Sikking, oud-voorzitter van de OVAP motiveerde het juryrapport. ‘De jury was onder de indruk van alle drie de bedrijven. Ze hebben een eigen signatuur, duidelijke focus en worden gekenmerkt door nuchter ondernemerschap’. De derde prijs ging naar Linda van den Berg van Ma-d’r Liefjes. ‘Een bijzonder bedrijf, waar het ondernemen eigenlijk een manier van leven is. Veel persoonlijk contact met klanten, meebewegen met de markt’. Dit betekende dat de eindstrijd ging tussen Expert Breezand en Fa.P.Muntjewerf & Co. ‘Witgoed en elektronica versus mest en compost’.

De tweede prijs ging naar Antoine Huiberts van Expert Breezand. ‘Het heeft een bijzonder positie opgebouwd, vanwege een hoog serviceniveau. De formule is een geweldige kruisbestuiving tussen clicks en bricks. De nationale webshop is gekoppeld aan elk afzonderlijke winkel, zodat de lokale franchiser profiteert van de internetverkopen in zijn rayon’.

De hoogste eer ging naar de Fa.P.Muntjewerf & Co. ‘Bekend vanwege de mesthandel, maar vooral ook door de composteermachine die vrijwel geen bollenkwekerij in de Noordkop overslaat. Een machine waarvan één exemplaar bestaat. In de overgang van de vierde naar de vijfde generatie heeft het bedrijf een metamorfose ondergaan die resulteerde in de nieuwbouw van een grote bedrijfshal, naast de composteer- en mestinrichting aan de Molenvaart’.

Arnold Sikking besloot zijn betoog met de woorden: ‘Zowel Antoine Huiberts als Frank Muntjewerf hebben zich beiden bewezen als ondernemer. Toch viel de jurywaardering voor de één hoger uit dan voor de ander omdat dit bedrijf (Muntjewerf) zichzelf feitelijk opnieuw heeft uitgevonden’.

Antoine Huiberts van Expert Breezand kreeg uit handen van Michel Faber van Rodi Media de publieksprijs uitgereikt na een spannende race met Linda van den Berg van bloembinderij Ma-d’r-Liefjes.

De startersprijs is gewonnen door Uitvaartbegeleiding Brenda Tijmes die zij uitgereikt kreeg door de Rabobank. Geen gemakkelijke branche om klanten aan je te binden, maar Brenda zorgt als uitvaart begeleidster een afscheid met een hart en dat wordt gewaardeerd.

Via deze link kunt u de film van terugkijken gemaakt door Mirjam en André van SEAVIEUW Videoproducties zoals vertoond tijdens onze nieuwjaarsreceptie in De BRUG Eten- Drinken- Slapen.
Veel kijkplezier!